Flowerdales Agency is één van de vijf citydressers die tijdens en in aanloop naar het Eurovisie Songfestival het straatbeeld van Rotterdam in festivalsfeer brengt. Met het fotoproject #RotterdamZingt! worden vijftig zingende Rotterdammers op ludieke wijze op de foto gezet door in totaal 25 fotografen. Alle beelden zjin vanaf eind april terug te zien in het Rotterdamse straatbeeld.
Beeldredacteuren Nicole Robbers en Wilco Willemsen selecteerden in opdracht van Flowerdales Agency de fotografen die de komende weken de zingende Rotterdammers gaan vastleggen. De geselecteerde fotografen hebben elk een eigen stijl en een mooie staat van dienst wat voor een bijzondere collectie moet gaan zorgen.
“We verwachten alledaagse en niet alledaagse beelden”, licht Anne Bloemendaal van Flowerdales toe. “We zingen allemaal wel eens; onder de douche, een slaapliedje voor onze kinderen of verenigd in een koor. Als je zingt kun je jezelf zijn en zingen heeft een enorm verbindend vermogen. Dat willen we vastleggen. Natuurlijk alles binden de huidige coronamaatregelen.”
De selectie fotografen bestaat uit: Mark Bolk - Sebiha Oztas - Folkert Koelewijn - Rosa Quist - Jan de Groen - Frank Hanswijk - Dennis Wisse - Ruben Hamelink - Sanne Donders - Willem de Kam - Fleur Beerthuis - Dana Romina Tietjen - Vincent Dekkers - Marlike Marks - Vincent Mentzel - Joost van der Vleuten - Boudewijn Bollman - Michelle Muus - Bas Czerwinski - Sandra Zegarra Patow - Mark Engelen - Debbie Kleijn - German Domingo Villafane - Paul van der Blom - Michele Margot.
Vanaf eind april (week 17) worden de foto’s verspreid tentoongesteld in de buitenruimte via onder andere mobiele billboards die verspreid staan door heel de stad.